تنبيه

تــنـبـيـه ... كــل ما يـنـشر بهـذه المـدونـة مـسـجـل من قـبـل حـقـوق الـمـلكـية الفـكـريـة و أي اقـتـبـاس او نـقـل لمحتـوى المدونـة يعرضــك للمسـائلـة القـانـونـيـة

السبت، 2 أغسطس 2008

ســــــــت الحســــــــــــــــــــــن



جوز و لوز
و كيلو موز
ندر رموز
لو جالها جوز

* * * *

ها تموت و تاخد فارس هُمام
يكون بعمة و داقق حمام
غني و مجدع و عنده علام
و أخلاقة تبقي صح و تمام

* * * *

لكن يا حسرة ها تجيب منين
و القطر فاتها يجي من سنين
و اللي زيها متجوزين
و الناس شامتة و مش ساكتين

* * * *

أمها قالت دي كدة ملبوسة
دي حاجة واضحة أهي و محسوسة
و أنا مُنى قلبي أشوفها عروسة
يا ختي اسم الله من العين محروسة

* * * *

أبوها قال شدوا الرحال
و علي مصر نروح في الحال
نشوف شيخ يفك أعمال
و ها تبقي فُل و عال العال

* * * *

قُصر الكلام خدوا بعض و سافروا
و في الزحام اهو مشيوا و عافروا
و في الميدان وقفوا و اتحشروا
و ع المقام في الدعاء أتفتحوا

* * * *

مدد يا ست الكل يا زينب
علي مقامك فرشت عنب
و جوز و لوز مليت العلب
لجل ما اطلب منك طلب

* * * *

نفسي أتجوز و استر حالي
و أعيش بقي و اربي عيالي
قعدتي دي فوق احتمالي
أمتي يا رب ترأف بحالي

* * * *

يا أهل الخير ما تعرفوا شيخ
يكون بركة و له تاريخ
و يعرف جن من المريخ
يفك عمل ملضوم في سيخ

* * * *

نط قوام الشيخ بهلول
ايوة يا عمدة طلبك قول
فك السحر أنا فيه مسئول
لكن فكه ده له أصول

* * * *

عايز خروف يكون سمين
و بطة بلدي و ديك حزين
و نملة عانس و شجرة تين
و شقة بحري و يا ريت دورين

* * * *

أمرك مجاب و من سُكات
ده مالفلوس عندي ألوفات
و ارض ملك في الواحات
ها يروحوا لبنتي بعد الممات

* * * *

يا دي الهنا الحظ ندا لي
و في العز ها تصحي أمالي
ها تجوزها و ارضي بحالي
و في النعيم ها عيش ليالي

* * * *

خلاص يا حج العمل أتفك
و كل باب للسحر أتسك
و لو في قلبك ذرة شك
يبقي في شرفي حَكيت حك

* * * *

و اسمح يا عمدة اطلب أيد
ست الحسن و ابقي سعيد
ها بقي العبد و هي السيد
ده أنا من غيرها ها كون شريد

* * * *

يا فرحة قلبي اليوم ده عيد
جالك يا بنتي عريس وحيد
حظك يا بت بومب و شديد
و ها رضي بيه و لو ع الحديد

* * * *

هُب و فجأة طب البوليس
اتاري الشيخ راجل خسيس
نصاب و سكري قريب إبليس
و فيش سوابقه مكربس كرابيس

* * * *

نافوخنا أفشت فيه ترابيس
ما عادش ليكي يا بنتي ونيس
كان يوم زفافك يوم الخميس
لكن خلاص طار العريس
بقلم / هاجر العشري

هناك 84 تعليقًا:

عروس البحر يقول...

حلو اوي البوست فيه لاهجة سخرية و بيضحك و الصورة بتاعة عادل امام حلوة
تحياتي

شهد الكلمات يقول...

عروس البحر

يا مراحب يا مراحب بالزوار الجدد
اهلا بيكي في مدونتي
نورتيني و شرفتيني

و سعيدة ان البوست عجبك و الصورة كمان

علي فكرة
مدونتك جميلة و دمها خفيف

نورتيني

تحياتي

Ahmed Hishmat يقول...

ممكن أمرر ليكي كراسة الواجب
تفضلي بزيارة مدونتي لتعرفي التفاصيل والشروط

Ahmed Hishmat يقول...

أنا ملحقتش أقرأ المدونة بالكامل لكن عجبني قوي حس الفكاهة اللي فيها
أوعدك اني هزورك تاني وأكتب تعليق بجد مش مجاملة

شهد الكلمات يقول...

احمد حشمت

يا اهلا بيك يا باشمهندز في مدونتي
ده انت تنورني و تشرفني
و برده ما قولتليش اجاوب ع الواجب الاسئلة الاولة ولا التانية؟؟؟؟؟؟
باين عليك عايز ال2

نورتني يا متر و تشرفني في اي وقت

تحياتي

blue-wave يقول...

ايه الجمال دا؟
حلوة بجد
تسلم ايدك
دانتى دماغك متكلفه والله

kochia يقول...

حلوة اوي الشعر ده ودمه خفيف جدا
وكمان بيعالج مشكلة فعلا موجودة في المجتمع

اختيارك للكلمات جميل جدا

بس كنت عاوزة اقوللك ملاحظة صغيرة

قعدتي دي فوق احتمالي
أمتي يا رب ترقف بحالي

انا مش عارفة تقصدي امتي يا رب ترأف بحالي من الرافة والله اسمه الرؤوف
ولا تقثدي يرفق من الرفق

ابقي قوليلي بقي
انا متهيالي من الرؤوف مش كدة ؟؟

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

blue wave

هههههههههههههههههه

حلوة دماغك متكلفة دي

انا مبسوطة ان البوست عجبك كدة

تشكر يا ذوق
هههههههههه

نورتني يا دكتور طبعا

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

kochia

لا اعتقادك صح هي ترأف صح و انا صلحتها دلوقتي
بجد شكرا ع اللفتة دي

يعني طبعا نورتيني و شرفتيني و اسعدتيني بتعليقك يا قمر

تحياتي

الفارس الملثم يقول...

هههههههههههههههههه

جميل اوي يا شهد

عايز خروف يكون سمين
و بطة بلدي و ديك حزين
و نملة عانس و شجرة تين
و شقة بحري و يا ريت دورين

تفتكري يا يا شهد الواحد يعرف النمله العانس ازي ههههههههههههه

مش محتاج اقولك كل بوستاتك لذيذه وتحمل خفة دم عاليه جدا

تحياتي دائما

السماء الداميه يقول...

هُب و فجأة طب البوليس
اتاري الشيخ راجل خسيس
نصاب و سكري قريب إبليس
و فيش سوابقه مكربس كرابيس

* * * *

نافوخنا أفشت فيه ترابيس
ما عادش ليكي يا بنتي ونيس
كان يوم زفافك يوم الخميس
لكن خلاص طار العريس



بجد الكلام ده جامد اوى اوى وانتى يا


شهد عارفانى مش بقول الا الحقيقة وكل


الحقيقة انتى بتطورى بسرعة واسلوبك


يزداد قوة يوما بعد يوم بجد انتى

اسلوبك تحفة ان شاء الله تستمرى فى


التطور والابداع ونشوف منك كل جديد

نـــــور يقول...

شهد ازيك
ايه خفة الدم دى واضح ان الموضوع كان مستفز قوى بالنسبالك بس انتى عرضتيه بطريقه حلوة قوى برافو عليكى بجد

اسفه انى اتاخرت عليكى بس انا كنت منقطعه عن العالم والله بس الحمد لله رجعت لمدونتى تانى ورجعت اتونس بيكوا
الا صحيح
هو على راى الفارس الملثم الواحد يعرف النمله العانس ازاى ؟
ههههههههههههه
دمت بكل خير

مصر يا موكوسه .....يا مزارع الكوسه يقول...

بصى خليها تولع فى نفسها اكرملها انا مخنوقلها والله

محمد فاروق الشاذلى يقول...

ههههههههههههههههههههههههههه
جامدة جداً
قعدت أدور على طلبات سيدنا الشيخ ولقيت الديك الحزين بس فشلت ألاقى النملة العانس "يظهر الحكاية دى فى البنى أدمين بس".

بس والله البوست حلو قوى وعجبنى جداً.

Ahmed Hishmat يقول...

على فكرة
أنا عملت التعديل اللي في كراسة الواجب ده لنفسي
انت بقى حرة تجاوبي على الستة الأولانيين أو التانيين
دي حريتك أو الأفضل بالنسبالك
أقولك
جاوبي على 12 لو تقدري
يلا يا شاطره
وده عقاب اللي يسأل تاني
ما كنت جاوبتي وريحتي نفسك
لازم تتفلسفي

أحمد فاروق الشاذلى يقول...

حلوة قوى يا شهد
وكنت عايز اتكلم عن الموضوع دة ولفت انتباهى ليه فيلم احمد حلمى اسف على الازعاج
المشكلة فى الاخر اتحلت بالعلم مش بالشعوزة والتخاريف

شهد الكلمات يقول...

محمد

بقي كدة يا محمد ده اخر علامي فيك مش عارف النملة العانس بتتعرف ازاي :(

يادي الفضيحة ام جلاجل يا دي الجرسة ام شنادل

من المُنكير يا بية لو حطة منكير في ظوافرها تبقي عانس و فاضية و بتحط منكير عشان العرسان تاخد بالهة منها

كدة كدة و انا كنت فاكرة هاتلقطها و هي طايرة
لا مش مصدقة ....مش مصدقة يا محمد
امال لو كنت قولت نملة هاتمة كنت هاتعمل اية تفضحني كدة في قلب المدونة

معلش اديني اتعلمت

شهد الكلمات يقول...

السماء الدامية

الاهي يا رب يكفيك شر المرض
ده انت رافع من معنوياتي دايما
و مخليني اخر انشكاح

بجد شكرا شكرا شكرا

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

حبيبة

حتي انتي يا حبية هي الدنيا جرا فيها اية يا خونا النملة العانس عموما انا هاديكي العذر انك بقالك كتير غايبة انا قلت للفارس الملثم (محمد ) ابقي شوفي و اتعلمي

و حمد الله ع سلامتك يا قمر و عايزين بقي نشاط و حركات في المدونة

نورتيني

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

مدرسة الفشلة للبنات

هههههههههههههههههههه

لو انتي شايفة كدة انا هانطلق ادلق عليها لترين جاز دلوقت بس المشكلة اني مش معايا كبريت:(

نورتيني

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

قلب مصري

يا راجل يعني قدرت تلاقي الديك و النملة لا
رغم اني اسمع ان الديك راح في اخر حركة وفيات في حملة انفالونزا الطيور
انت مربي واحد عندك ولا اية
طيب بص مدام عندك الديك و انا لاقيت امبارح نملة عانس كانت بتتمشي ع الكورنيش و عندنا كيلو تين ينفع برده بس مع الاسف لسة ناقص الشقة
ولا لية ممكن ايجار جديد الراجل كتر خيره ماحددش

و نروح ع الشيخ بهلول

يالا بكرة هاستناك ع ناصية شارع ام الخلول قصاد بيت الشيخ بهلول

شهد الكلمات يقول...

احمد حشمت

يا شماتة ابلة ظاظا فيا

دي اخرتها
بقي كدة تعملها فيا
تفقعني الزنبة ديا
والله ده صعبان عليا
اتزنق في الكراسة ديا
ماشي يا باشا انا ها اتصرف احنا ما بنغلبش و لامواخذة يعني

شهد الكلمات يقول...

المسرحجي

يا راجل انا اصلي مش شفت الفيلم
الله بس مين اللي كان عانس احمد حلمي ولا اية !!!!!!!!!!!
معتقدش منة منة بتعرف تصرف امورها كويس

لا طمني مين انا كدة اقلق ههههههه

نورتني

تحياتي

قطرة الندى.. يقول...

شهد الكلمات السلام عليكم
بجد انتى دمك شربات وعسوله موت والموضوع الى انتى اتكلمتى فيه بجد بقى هو شغله البنات وهم الامهات وانا بضم صوتى لصوتك وبفول .............
يا جماعه الحاجات دى نصيب
ومين عالم ايه الى فى علم الغيب
وعلى راى المثل الاوروبى الشهير
"ياواخد القرد على ماله يروح المال ويفضل القرد على حاله " واحب انتهز الفرصه واتشرف بدعوتك ازياره مدونتى الضغيره انا لسه مبتدئه بس انا اتكلمت فى موضوعين اتمنى انهم يعجبوكى وتشرفينى برايك انا فى انتظارك ... اطيب تحياتى ..............

محمد فاروق الشاذلى يقول...

الديك ياستى كنت مخبية من حملات وزارة الصحة بتاعة الانفلونزا وكنت شايلة فى التلاجة هاجيبوا وآجى على ناصية شارع أم الخلول بس خلى بالك علشان سيد غتاتة بيقعد على القهوة على أول الشارع لحسن يغتت عليكى :)

bedo يقول...

سلام عليكم
بجد بوست رائع
ودمه خفيف

بيدو

كلام على بلاطة يقول...

ست الحسن فعلا
تحياتى

د. إيمان مكاوي يقول...

حلوه ديه كمان ..بجد موهوبه

السهم المكسور يقول...

أسف علي التأخير
لكن انا كنت عاوز ادخل من يومين

لكن معرفتش

بجد البوست زي كل مره زي العسل

المهم انا اعرف دجال بس مش نصاب ومش طماع
زي اللي في البوست

هو بس عاوز

عربيه وفيلا و100ألف بــــــــــس

لو عاوزاه اتصلي علي موبايلي

والرقم 0900 0900 الرقم السحري

ولو عايزه عريس موجود
بس الشقه علي العروسه ومن حق الزوج


بجد البوست رائع يا شهد

وبصراحه انا لما اكون مهموم بحب أقرأ ما كتبتي

دمتي أكثر ابداعا

دعوة للأمل يقول...

اية الجمال دة و الله ضحكت من قلبى نجد
بوسي رائع


تقبلى مرورى

bastokka طهقانة يقول...

الفكرة هايلة جدا و خصوصا ان العنوسة بقت منتشرة في كل بيت

بس العنس افضل و اسال مجرب

اوروفوار

حنين.. يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههه والله ضحتنى.
بجد جميله ودمها خفيف.
يعنى صاحبتهااااااا كمان شربات.. لالا انتى شرباتات وعثل
اكتر حاجه عجبتنى وضحتنى
عايز خروف يكون سمين
و بطة بلدي و ديك حزين
و نملة عانس و شجرة تين
و شقة بحري و يا ريت دورين
............... تقعدى فى بيتها احسن من كل الطلبات دى
تحيااااااااااااااااااااااتى
حنين
فى انتظار المزيد

شهد الكلمات يقول...

قطرة الندي

اهلا بيكي في اول زيارة

و مبروك ع مدونتك الجديدة اكيد ها تكون عسولة و زي العسل زيك

و متشكرة بجد ع كلامك الجميل ده

بس انتي متاكدة ان المثل ده اوربي انا كنت فكراه موزنبيقي
و العلم عند الله

نورتيني و شرفتيني

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

قلب مصري

لا ماتخفش سيد غتاتة في المصيف انت ناسي ولا اية

يالا انا مستنياك

كلمة السر كتكوت

شهد الكلمات يقول...

بيدو

ازيك يا باشا عامل اية

منورني
و ربنا يخليك ع الكلام الجميل ده

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

كلام علي بلاطة

هههههههههههههههه

مش كدة قمر قمر قمر

نورتني و شرفت مدونتي
و اهلا بيك في اول زيارة

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

ام البنين

ازيك يا قمر

فينك من زمان وحشتينا

متشكرة بجد ع المرور و تعليقك الكريم

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

السهم المكسور

وبصراحه انا لما اكون مهموم بحب أقرأ ما كتبتي

بجد كلامك ده اسعدني جدا جدا لدرجة انت ما تتخيلهاش

شهادة اعتز بيها
شكرا بجد و شكرا علي كلامك الجميل

و بالنسبة لطلابات الشيخ بتاعك فدي لذيذة اوي خلاص حصلني انا و قلب مصري ع القهوة اياها احنا رايحين هناك النهاردة
و كلمة السر كتكوت

شهد الكلمات يقول...

دعوة للامل

مش عارفة اقولك اية انا سعيدة انه ضحكك و اسعدك

نورتيني يا قمر

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

طهقانة

ما هو احنا عشان نعرف ان العنوسة احسن لازم نجرب الجواز الاول ولا اية
هههههههههههه

نورتيني يا قمر

و اروفوار

شهد الكلمات يقول...

حنين

ازيك يا حنون

منوراني يا قمر

و انتي اللي شربتات مسكرات و عسولات

متشكرة علي كلامك الجميل
و سعيدة ان البوست عجبك و انه ضحكك

تحياتي

momken يقول...

ههههههههههههههههههه
حلوة اوى اوى اوى

منتهى خفه الدم والجمال

كمان الماك باللغه العاميه جميل جدا
ماشاء الله

تسلم ايدك

شهد الكلمات يقول...

ممكن
ليك وحشة يا باشا فينك من زمان

نورتني و متشكرة علي ذوقك و كلامك الجميل

تحياتي

نونو يقول...

تحفة يا شهد برافوووووووووو عليكى
هههههههههههههه
بجد ضحكت جامد اوى بالزات ع الصورة

سفينتى يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
سفينتى يقول...

بجد حلوة مووووت يا شهودة بجد تحفةةةةةةةةة عجبانى اوووووووووووووى بجد ضحكتينى

صباح الصباح يقول...

معقول الكلام دة.. التعبيرات قوية قوية
(تصقيف حااااااد)

أجـمــل قـلــب يقول...

ههههههههههه

جميلة اوى ياشهد

والصورة كمان مع البوست عامله شغل جامد جداااااا

الواحد من زمان مقراش حاجه تضحكه

اشكرك ياشهد انك دخلتى البسمة على وجوهنا من تانى

تقبلى تحياتى
ادعوكى لزيارة مدونتى الجديده
http://agml-qlb.blogspot.com/

شهد الكلمات يقول...

نونو

يا هلا بالحلوين

سعيدة ان البوست عجبك و ضحكك كدة

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

سفينتي

يا اهلا يا اية عاملة اية

طبعا عارفة اية اللي عجبك فيها ههههههههههه


تحياتي

شهد الكلمات يقول...

صباح الصباح

صباح الصباح و اللي جي احلي ماللي راح

اهلا بيك في اول زيارة
سعيدة ان البوست عجبك

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

واحد ميت

ما تتصورش كلامك ده اسعدني اد اية

ده شيء يفرحني اني اسعد حد و ادخل في قلبه السعادة و الفرح

و مبروك ع المدونة الجديدة اكيد ها زورها

تحياتي

غير معرف يقول...

هههههههههههه

جميلة قوى دى يا عسل بجد جميلة

بس حكاية النملة العانس والخروف والشقة اللى بدورين دول

هو مين اللى هيدفع البنت ولا الولد

والله لو ممكن تدفعى أهو انا موجود

وطلباتى مش كتير اولها الحب

بهرج متزعليش

المهم

القصيدة اكثر م رائعة خاصة انها بتناقش قضية العنوسة بصورة جميلة

ياريت تكتبى عن عريس مش لاقى يجوز وبرضو يكملو بعض

تحياتى

دعاء مواجهات يقول...

هههههههههههههههههه

كمان ف الآاخر طاار

يافرحة ما تمت

بيعجبنى اوى اسلوبك ف الكتابة

متميز وساخر وخفيف

تقبلى تحياتى

اتمنى دوام التواصل

محمد فاروق الشاذلى يقول...

كلمة السر كتكوت
وازاى تبقى كلمة سر وكل الناس على المدونة عرفتها
لحد دلوقت ما قرتش تعليقك على البوست الجديد عندى
خير فى حاجة؟؟

شهد الكلمات يقول...

المحارب المتيم

هههههههههههههههههه

والله ممكن نضحك ع الزبون في الاخر و نخليه هو اللي يدفع بس يجي في الاول

سعيدة ان البوست عجبك

نورتني و نورت المدونة

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

دعاء

ربنا يخليكي يا دودو

كلامك رفع لي روحي المعدنةههههه

بجد اسعدني كلامك جدا و مش عارفة اقولك اية

نورتي مدونتي يا قمر

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

قلب مصري

انت مدونتك جننتني اصلا كل ما ادخل مايظهرش الكلام بيظهر اسم المدونة و شريط الاخبار و بس ما فيش كلام خالص باين و الصفحة لا بتطلع و لا بتنزل

و عملت قرده عشان ادخل بس مش عارفة

و معلش انا ما ردتش علي طول عشان انا كنت مسافرة و لسة راجعة من ساعة بس

يا ريت تشوف اية المشكلة دي عشان انا بجد عايزة اشوف البوست الجديد


تحياتي

Unknown يقول...

ازيك يا شهد عمله ايه
معلش اتاخرت عليكى المره دى اصل النت عندى فاصل

ست الحسن..حسسها جديده و دمها خفيف
و ده المعروف عنك

تحياتى ليكى

محمد فاروق الشاذلى يقول...

أنا كمان كان عندى نفس المشكلة لكن لما نزلت فاير فوكس المشكلة اتحلت خلاص

شهد الكلمات يقول...

كريم
ازيك يا كريم عامل اية

منورني يا قمر

اللي يهمني انك متابع مش مهم بتزورني اد اية المهم انك فاكرني و متابع المدونة

و شكرا بجد ع كلامك

نورتني

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

قلب مصري

هاشوف موضوع فاير فوكس ده

بس ارجوا انك ما تكونش زعلان مني اديك شايف الامر مش بايدي

و انا هاموت و اقرا البوست الجديد بتاعك

تحياتي

Unknown يقول...

انا الحمد لله جبت جيد و كله بدعواتك
انتى عملتى ايه؟

محمد فاروق الشاذلى يقول...

لو الموضوع هايتأخر أنا ممكن أبعتلك البوست الجديد.

PrInCeSS BeRy يقول...

شهد يا عثل كلامك ساخر بس جميل اوى حقيقى وواضح وانتى عثل ودمك خفيف

شهد الكلمات يقول...

كريم

الف مبروك يا كريم انا سعيدة جدا

بس يا كريم انا عملت اية في اية انا متخرجة من الجامعة بقى لي سنتين

عموما شكرا علي سؤالك جدا

نورتني يا كيمو

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

قلب مصري

خلاص ابعتلي البوست الجديد انا منتظراه عشان لسة ها شوف اخويا يحملي البرنامج اللي قلتلي عليه

شكرا بجد علي اهتمامك يا مصري

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

بيري

ازيك يا قمر عاملة اية

انا مبسوطة جدا ان البوست عجبك

و متشكرة بجد علي كلامك الجميل ده

نورتيني

تحياتي

سندباد يقول...

اول زيارة مدونة تستحق الزيارة بجد
الصورة والكلام والفكرة البوست كلها جميل احسنتي
لكي تحياتي

شهد الكلمات يقول...

السندباد

اهلا بيك في اول زيارة

سعيدة جدا انك ابحرت بسفينتك في مدونتي و اتمني دايما زيارتك

و شكرا بجد علي الكلامك المشجع ده

نورتني

تحياتي

رؤية يقول...

قلمك جرىء ومحنك يا شهد،
تحياتى لك.

talagait يقول...

لا بجد بوست تمام
الله ينور ربنا يوفئك وتكونى ديما عند هذا المستوى

وكل سنه وانتى طيبة ورمضان كريم

فارس بلا جواد يقول...

شهههههههد
أزيك .. عاملة اية .. يا رب يكون كله تمام
الحمد لله خلصت المشاكل اللي عندي ورجعت
بس ايه الشعر الجامد ده .. بجد حلو جداااااا
انتي بقيتي محترفة في الزجل .. بتجيبي أفكار جميلة وبتعبري عنها بطريقة حلوة جدا .. هو أنا أغيب شوية أرجع الاقي كل المواهب الجامدة دي
حلوة قوي النملة العانس دي
وبردة المقطع ده كان جميل جدا والوزن بتاعة روعة
خلاص يا حج العمل أتفك
و كل باب للسحر أتسك
و لو في قلبك ذرة شك
يبقي في شرفي حَكيت حك

ههههههههههه بجد برافو .. مستني الجديد منك
تحياتي

شهد الكلمات يقول...

رؤية

ازيك يا قمر عاملة اية

متشكرة بجد علي كلامك الجميل

نورتني المدونة

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

talagait

و انت طيب و كل سنةو انت طيب و بصحة و خير

و متشكرة بجد ع الكلام الجميل ده

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

فارس بلا جواد

لولولولولييييييييييييييييييي

اية النور ده
ده عالم التدوين النور رجع فيه من تاني

ياااااااه لك واحشة ولا واحشة العيد الكبير يا راجل

اوعي تغيب تاني كدة :)

بس اية الكلام الجامد ده اخجلتم تواضعنا مش عارفة اقول اية
يا كزوفي يا كزوفي

امال لما تعرف ده انا كتبت اول قصة قصيرة ابقي ادخل شوفها في حكاوي القهاوي
و بالمناسبة سيد غتاتة بيسلم عليك :))

نورتني بجد بجد بجد

تحياتي

Saadya Arafat يقول...

جميل جدا

تحياتى اليكى

Blue Nile يقول...

ازيك يا شهد
تحفة بجد ودمك خفيف كالعادة
النملة العانس تحفة بجد
صورة عادل امام فظيعة
البوست كله فظيع ماشاء الله

عمرو وجيه يقول...

جميلة فعلا بس محتاجة تظبطى الوزن شويتين



بس التناول جميل ....


شكراااااا

شهد الكلمات يقول...

جوايا شيء نفسه يشوف النور

اهلا بيك في اول زيارة

نورتني و اسعدتني الزيارة

و شكرا ع الكلام الرقيق

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

بلو نايل

ازيك يا قمر عاملة اية

ربنا يخليكي يا قمر ع الكلام الجميل ده

و مبسوطة ان البوست عجبك اوي كدة

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

عمرو وجيه

ازيك يا باشا عامل اية

شويتين !!!!!!! طب قول شوية واحدة

طيب قولي اية اللي مش مظبط في اوزان عشان اظبطه

مستنية اعرف

تحياتي

IIOrganzAII يقول...

بجد بوست جامد جداا

وعجبني فيه روح السخرية الخفيفة

احييكي على اسلوبك الجميل

جديد ومختلف

لكِ تحياتي

http://www.alaq-alnada.com/vb

هموم مواطن يقول...

اولا السلام عليكم ثانيا بصراحة وجد حسيت انى اقراء قصيدة للشاعر الكبير احمد فؤاد نجم اتمنى ليكى وللجميع التوفيق