تنبيه

تــنـبـيـه ... كــل ما يـنـشر بهـذه المـدونـة مـسـجـل من قـبـل حـقـوق الـمـلكـية الفـكـريـة و أي اقـتـبـاس او نـقـل لمحتـوى المدونـة يعرضــك للمسـائلـة القـانـونـيـة

الأربعاء، 22 يوليو 2009

حتى اخر حبة




وضعت امي إلى جوارى طبق
مملوء بالعنب الأحمر و أغراني لونه الأحمر الامع الممزوج بأكسدة الاوكسجين

و اغرتني حبات العنب المتراصة الي جوار
بعضها بانتظام عجيب ( سبحان الله ) ملتصقة بحميمية جميلة

احب دائما الحمراء الضاربة للسواد أنها الاحلى دائما

التقط واحدة و أتركها تداعب شفتي اولا احب شعورها و هي بين شفتي

و أحبها اكثر عندما تبدء بالانفجار تحت اسناني فيتناثر عسلها في فمي

واحدة تلو الاخرى ولا اشبع من حلاوتها و كلما اقرر انه يكفي
يغريني لونها أن ألتقم أخر واحدة

ولا أكف إلاعندما تنتهي اخر حبة في العنقود

ولا تنتهي رغبتي في المزيد

هاجر

هناك 19 تعليقًا:

momken يقول...

مش عارف اقول ايه

اسلوبك طبعا رهيب فى وصف التفاصيل فانت عندى سيده التفاصيل

لكن بغض النظر عن الاسلوب الرائع وطريقه السرد

عاوز اقو

يا بخت العنب


تحياتى

الازهرى يقول...

أولا ألف حمد لله على السلامة
غيبتى كتير

ثانيا مش عارف كلنا بنشتاق لطقوس معينة بنعملها واحنا بناكل فى الهدوء وبطريقة معينة

بجد بتكون قمة المتعة

تحياتى دوما

شهد الكلمات يقول...

ممكن

و بعدين يا ممكن كدة مش ممكن انا كدة كسوفة خااااااااااااالص

و ميرسي على لقب سيدة التفاصيل

عجبني

نورتني يا سي ممكن كتيييييير

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

الازهري

الله يسلم و ميرسي على سؤالك جدا

فعلا في حاجات كدة ليها طقوس محببة بتستمتع معاها بالحاجة اللي بتاكلها او بتعملها او بتتفرج عليها

على فكرة انا قريت الموضوع الجديد بتاعك بس الانترنت اكسبلورر عندي مهنج و غلس في فتح المدونات بصورة سخيفة و التعليق مش بيوصل
عايزة اقولك اني معاك في رايك جدا و الموضوع جميل

نورتني يا ازهري

تحياتي

سمكه واحده يقول...

ياشيخه حببتيني في العنب اكتر
وعنب واحمر ومايل للاسود كماااااااان
بقولك ايه؟
انتي متأكده ان ده عنب بردو
انك بتاكلي عنب!
ياشيخه انا فكرتها مانجه
(وش بيغمز)
وصفك جميل واسلوبك روعه احلي حاجه بقي فعلا ساعه ما بتقولي للعنبايه تعالي وتموتيها تحت سنانك تخ ترخ وهي تعييييييط
بقلك انا عندي كام عنبايه كده في التلاجه عاوزاكي تموتهملي كده علي الماشي
اخبارك ايه بقالي كتير مجتش
يارب تكوني بخير
وكل عنب وانتي طيبه
تحياتي ياجميل

محمد فاروق الشاذلى يقول...

إبه موضوع العنب ده
أغيب كام شهر أرجع الاقى بنحبى العنب؟
وباترى هاتتجوزو إمتى :) :)
وحشتنى مناكفتك يا هاجر عاملة إيه؟

همسات دافئه يقول...

جميلة ياهاجر اوي
و أحبها اكثر عندما تبدء بالانفجار تحت اسناني فيتناثر عسلها في فمي
مفتكس آخر حاجة التشبيه ده
برافو عليكي بجد:)

شيماء:)

شهد الكلمات يقول...

سمكة واحدة

ازيك يا قمر انا الحمد لله كويسة

و بالنوسبة للعنب اللي في التلاجة سقعهولي و انا هاجي اقوم بالواجب ولا تزعلى نفسك ;)

نورتيني يا قمر

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

قلب مصري

و حشتني كتييييييييييييييير

فينك يا بو رقية اية كل الغيبة دي يارب ماتتكررش الغيبة دي تاني

انا مستنية جديدة بقي

بوسلي رقية و مامتها و بلغهم سلامي

نورتني بجد بجد

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

شيماء

طب ما ينفعش كدة اتفضلي اشربي حاجة بصي انا هاسقعلك عنقودين عنب في الفريزر و ناكلهم سوا

انتي عارفة لو حطيتي العنب في الفريزر ربع ساعة كدة و كلتيه مش هاتلاقي احلى من كدة جربيها و قوليلي رايك
هاتعجبك بس ماتسيبهاش كتير عشان مايته هاتتجمد و توجعلك سنانك

نورتيني يا قمر

تحياتي

نـــــور يقول...

:))

ايه يابنتى الاستمتاع ده كله!!!
كده هفهم غلط والله ههههههه

وحشتينى ياقمر فينك؟

Kiara يقول...

عاوزه عنبايه ماليث دحووووووووووووووه

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) يقول...

ههههههههههههههههههه

يا قلبى يا قلبى

يا عينى يا عينى



اقتربت حبة العنب منى
قالت الا تاخذين قطمة
فمن ياخذنى يقول الله
قولت وانا اقول الله بغيرك
قالت لما تتلعبين بالحرف
وتتجاذبى الكلمات
فاءنا ادعوكى لنيل السعادة
ومعاشرة احساس يطلبه العاشقين
ويتصارع عليه المحبين
قولت يا لك من ثمرة
ماهرة بنثر حروف الضاد
اتراكى كما تقولين
قالت خذينى بين شفاتكى
وساكون هناك من المعبرين
فاخذتها بين شفتاى
فلتقمتنى واخذت منى وارتحقت
وقالت لى ااريتى
كنت اتمنى انا احيا هنا
بين ضمات شفاتكى
وتتناثر اشلائى على اعتاب
لؤلؤ" اسميتيه انتى اسنانك
وهاانا اشرب من لعابك
فيروى عطشى وحرمانى
فكم مر عليا شهورا وايام
لم اتذوق ماء من معين ٍ
ولم يحرسنى احد ويحتضنى
مثلما فعلتى يا ملكيتى
يا انسان
فتبسمت وقولت
نحن نحتاج وهم يحتاجون
فسبحان من له الكمال



حتى اخر حبة
عنوان له موسيقى راقية
يشبة حتى اخر لحظة
وحتى اخر بسمة
وحتى اخر قطرة


وكلها تتدعو للتمتع بما وهبنا الله


اشكرك على لذة الحروف وطعم الكلمة

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) يقول...

هو فيه حفظ للتعليقات


تست تست تست

شهد الكلمات يقول...

نور

مش معقولة وحشاني كتيييييييييييييير

عاملة اية

و بعدين يعني تغيبي تغيبي و تتهميني في عنبة طب قولي بطيخة تبقي حاجة تملى العين ههههههههههه

نورتيني يا سكرة

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

كيارا

عنبة واحدة
و عندك 2 كيلو عنب لست كيارا و صلحوووووووووووه

انتي تامري يا قمر

نورتيني

تحياتي

شهد الكلمات يقول...

ابو على


اية ده كله اية ده كله

انا ماقدرش على كدة و مش لاقية كلام اقوله خالص

تسلم ايدك يا بو على

ليك عندي كيلو عنب بناتي عشان الكلام الجميل ده

تسلم ايدك

نورتني و تحياتي

طـائر الليــل الحـزين يقول...

الله الله
الجميل بيكتب طبعا الجميل

الازهرى يقول...

تررررررررررررررررررررن